Anmälda fiskar, Supersize

Visar 1 - 25 av 1 397

2024-08-18

Uppgifter om fångsten

en trög dag där sjön tillslut släppte ifrån sig några bättre fiskar

125

2024-07-09

Uppgifter om fångsten

Ca kl 21 på kvällen den 9/7 small de rejält i spöt!

Hade just kastat ett rätt långt kast efter en brant ca 2 meter djupt och gräs på det grunda och lite struktur ner mot 4-5 meter.
Den inhalera en guppie i ett vevstopp.

2024-06-28

125

2024-06-26

Uppgifter om fångsten

Familjen åkte på en eftermiddagstur med fokus på sol & bad.
Som vanligt kan man ej hålla sig från lite fiske. Åkte ut på en djupkant och kastade pelagiskt efter stunds kastande efter gös på en grynntopp.
Boom…!!
Efter ca 5 min meddelade jag övriga i båten att kan vara läge att ta fram en håv.
Efter ytterligare 5 min så fick min dotter Tuva äran att håva, hon blev lite förskräckt när gäddan kom upp till yran bredvid båten men efter lite gemensamt stök låg hon (gäddan) i håven och fick lugna ned sig.
Dotter 2 Ronja fick agera fotograf medan jag mätte & vägde fisken. Kul upplevelse för alla i båten & en ruggigt fin fisk fick vi se. Gäddan var förövrigt pigg & glad vid återutsättning och simmade omedelbart ned i djupet. 🎣🎣🎣

2024-06-14

Uppgifter om fångsten

Tokhögg en Lazy Shad 16 varpå hon satte både klinga & rulle i hårt arbete direkt i drillen.

Väl vid relingen står Martin redo med borrehåven (?) som inte rymde mycket mer än skallen på gäddan så den håven lades åt sidan & jag fick handlanda henne.

Efter avkrokning i ytan lyfter jag upp henne men lyckas tappa greppet när hon får ett flipp och jag ser detta as landa i vattnet & göra sig redo att simma ner i djupet igen - så jag gör det enda rätta & slänger mig över relingen.
Med ena handen kring relingen & resten av överkroppen i/över vattnet så lyckas jag på något vänster hitta gälgreppet igen & lyfter upp henne i båten för vägning & mätning.

Dramatiskt & fullständigt underbart ❤️

2024-06-14

2024-06-03

2024-05-22

Uppgifter om fångsten

Lagt ett gäng dagar på sjön under maj och för två veckor sedan kom fisket igång på riktigt. Blev några mindre och en sjukt fin fisk på 8,6kg och 113cm!

Två dagar senare tog jag mig ut med båten igen och efter några timmar tog det stopp i spöt. Känslan av att sitta fast i något på botten hann infinna sig någon sekund innan "botten" började ta lina från rullen.

Insåg direkt att det var en riktigt stor fisk när jag såg den uppe och vände på ytan!

Efter en ganska lång kamp och en nervös håvning då jag var ensam i båten låg gäddan i håven. När jag väl mätte och vägde så var den precis 120cm, vägde 12,29kg och ett nytt PB!

2024-05-11

Uppgifter om fångsten

Vart och fiskat segt fiske i 6 timmar med dåligt fångst under dagen. Sedan provar vi ett ställe som vi aldrig provat och kastar lite vass. Sedan smäller det och jag tror jag ”fel” krokat en liten gädda för den är väldigt tung och veva in men den följer lättsamt med. Men närmare mot båten börjar den dra långt bort från båten. Sedan efter en kamp på cirka 5 min så hovar vi in den, krockar av den och låter den vila lite för att förbereda vägning och mätning. När vi väl mäter den inser vi att den är betydligt längre än vad vi trott… men vi trodde även att den skulle vägt mer än vad den gjorde…

2024-03-31

Uppgifter om fångsten

Fick abborren på flötmete med maggot. Metade efter
efter id när denna fina borre
valde att bita över en enkekrok storlek 8 agnad med maggot.

2024-03-24

Uppgifter om fångsten

En DFC Worm med NED grad från Bite of Bleak genererade ett stenhårt hugg från denna underbara abborre!

2024-02-19

Uppgifter om fångsten

En kall och blöt Februari-dag i Sundet, borrarna var på plats men de visade väldigt lite intresse för våra beten.
Vi fiskade oss fram genom vikarna i hopp om varmare vatten och mer huggvillig fisk.
7h har passerat och endast någon enstaka gädda visade sig tillmods för hugg.
Jag rotade igenom mina beten och tänkte att jag måste presentera något som är enkelt för dem att ta och ger dem tid att fundera.
Beslutet föll på en liten shad-jigg med lite rörelse samt en skalle på 1,8g så att droppet blir långsamt, ett lätt byte helt enkelt.

Vi gled in i en ny vik som kändes het, vi börja täcka av ytan sakta och som från ingenstans klickade de till i spöt! Av ren relex satte jag mothugget och kände något stadigt i andra änden av linan börja gunga tungt och gå sidledes, jag och Fredrik Renz (Guiden) börjar spekulera i om att de än en gång var en gädda, men de tunga knyckningarna fortsatte. Tillslut ser jag en bred gul-randig sida skymtas under ytan och temperaturen i båten steg ca 20 grader! Efter en bra kamp med lätt utrustning var fisken i hoven och euferin var total! De enda orden jag fick ur mig var ” Åh Helvete” om och om igen. En så stor abborre har jag aldrig skådat i verkligheten och är något jag bara kunnat drömma om!

Vi tar en snabb mätning och vägning och måtten lyder: 51cm och 2320g. Lyckan var obeskrivlig!

En dag jag aldrig kommer glömma och ett minne för livet!

2024-02-05

Uppgifter om fångsten

Drar ut på morgonen och möter upp polare på en plats där det hade varit bra med fisk under en period, det tar mig inte många kasst förens första fisken är på.
det nappar på bra och inte många kasst senare smäller de till och det är en riktigt bra fisk känner jag.
Efter lite fight med tunga gung så får jag in den i håven och ser att de är en galet fin abborre och ena fiskekamraten bredvid säger att det där är en 50, jag var själv inte helt säker men gissade på iaf mellan 48-50cm men ju mer man tittade på denna fantastiska abborre så såg den större ut och tänkte att det kanske tillochmed är en 2kgs.
Adrenalinet pumpade och humöret var på top!
Väl på mätbrädan visade sig att den var hela 50cm.
Vägde sedan den med spänning och vågen visade 1930g så inte alls långt ifrån 2kg, vilken magisk abborre.
Helt sjukt, dagen fortsatte med flertalet fina abborrar, det var en riktigt underbar fiskedag.

2024-01-27

Uppgifter om fångsten

Tagen på ismete en härlig solig förmiddag. Kom från ett vatten som jag vet släppt från sig fina fiskar tidigare men att denna skulle visa sig just denna dag kom verkligen som en blixt från en klar himmel.
Fighten var ganska odramatisk till en början då fisken kom upp mot hålet ganska tidigt. Mäktigt att se fisken genom den klara isen!
Fisken dök sedan ett par ggr innan jag kunde landa den och lyckan var total!
Noterbart var att mina sk fiskekompisar kom fram först när fisken var landad då de hade egna fäll att ta hand om.

2023-11-20

Uppgifter om fångsten

Jag kommer ut på eftermiddagen till första fiskeplatsen och stöter på en fiske kompis som varit där ett tag och han får en fisk precis när jag kommer, jag tacklar upp och slänger iväg mitt första kasst, boom fisk på direkt! En fin 40+ abborre.
Inte många kasst om inte nästa kasst därefter så smäller de på igen och känner att den har mer tyngd i sig och att den gör de dära härliga tunga gungen och håller botten som en riktigt stor abborre brukar göra.
Efter lite drillning får jag in den till kanten och håvar den.
Ser direkt att de är en riktigt fin fisk och adrenalinet pumpar.
50cm randig skönhet på 1860g, vilken fantastisk abborre!
Skakig och känner mig helnöjd men såklart slutar man inte fiska för de, så fortsätter och det är bara en helt awesome fiske dag med flertalet finare abborrar.

121

2023-11-11

2023-10-22

2023-10-08

Uppgifter om fångsten

Fiskade med teamkompisar i Team Street Fishing Magic med den superduktige guiden Fredrik Renz. Det hade varit segt med endast vars en abborre upp. Fiskedagen led mot sitt slut men vi nötte på på samma ställe där vi såg att borrarna gick utan öppna munnen. Jag hade bytt till wobbler efter att ha fiskat nästan uteslutande med Renzshad under två dagar. Ganska försiktigt twitchad hem och med hyfsat långa pauser. Jag hade kommit till stadiet då man inser att fiskeäventyr börjar ta slut, man fryser och börjar tappa fokus… Då! Ett inte alltför hårt hugg men när jag började ta hem den var det tyngre än något jag varit med om. Tänkte om det var gräs på kroken, men kraften i huvudskakningarna gick inte att fel på. Den är bättre sa jag till Renz som skulle håva. ”Ta det bara lugnt gubbe. Det är en stor borre det här.” Direkt när den låg i håven sa guiden ”Det är en 50!” Och det var det med råge! Ett par mm från 52 cm. Lycklig som ett barn börjar nu jakten på de sista 40g till 2 kg.

123

2023-09-16

Uppgifter om fångsten

Åkte ut med mina två teamkompisar för att fiska och hade egentligen inte så stora förhoppningar på mig själv då jag förra helgen klippte 1 på 116 cm och 10.6 kg! Men likväl valde detta monster till gädda att kliva på och hade aldrig kunnat tro att den skulle vara 123cm och 13450g stor! Så det blev mitt pb och då var man ju såklart tvungen att bada.

2023-09-15

Uppgifter om fångsten

Äntligen PB!!!! på gös både vikt och längd. Har ett tag sattsat på gös och varit runt i sjöar för att försöka ta en supersize gös. Men så händer det i Mälaren, vi har haft en aning om vart det ska stå stora gösar och ville prova i mörker. Efter en tuff drill landade jag en gös på 94cm 7kg. Är så glad tack Pär Carlsson för styrningen samt håvningen.
#happyangler #Lowrance #Activetarget #atlanticasportfiske #Silva

2023-08-19

50cm / 2160g kärlek

2023-07-13

Uppgifter om fångsten

En magisk fisk för mig och ett nytt längd PB på 52 cm!
Vägde 2000 gram blankt på 2 olika vågar.

2023-07-09

Uppgifter om fångsten

Runt lunch på en het och vindstilla sommardag så knep den här randiga rovriddaren ett sakta, monotont invevat chatterbait fiskat genom gräset på 2 meters djup. Fisken vägde med en otrolig sommarkondis in på 2420 gram och toppade mitt tidigare PB med 220 gram!" (Firren var 52cm)

2023-07-08

Uppgifter om fångsten

Denna dröm borre klev på när jag tog med mit bonus barn samt hanns mamma som inte älskar att fiska men ville vara med sin son. Sonen som heter Jonathan Ljung fick PB på både abborre, Gädda och Id, så resan ner var redan helt lyckad tyckte vi men det var på dag tre som denna gigant till abborre klev på vid exakt samma ställe som jag hade mitt tidigare PB på 2020g och 51cm år 2021, trodde aldrig att jag skulle få en störe abborre! Men med många fiske timmar så lyckades jag putsa till mitt PB rejält med 560g, jag kände direkt att det var PB på vikten nar jag lyfte den från håven och jag tror hela Kalmarsund höres mitt skrik av lycka. Detta var något helt magiskt att få uppleva. Mätte med två vågar och de visa lite olika men denna vikt är från den våg som visa minst och det var Sportfiskarnas våg.

2023-07-06

Uppgifter om fångsten

50 cm 1615 g på min hemmasjö - en drömfisk för mig som jag jagat länge. Min totalt 11e Supersize abborre.