Anmälda fiskar, Supersize

Visar 51 - 75 av 1 397

2022-10-14

Uppgifter om fångsten

Väldigt seg start på våran tripp ner till sundet, som helt byttes ut till en succé tripp.

Det är vindstilla och vi ser abborrar jaga I ytan en bit bort, beger oss dit! Kast efter kast dansar med jiggen över gräset det hugger och tar tvärstopp, känner direkt att denna fisken är stor!! Kort fight efter rätt hård drillning landar fisken i håven... den där är stooooor 😄 låter den vila i håven en stund och det är när man tar upp den man fattar hur stor den igentligen är. Väger och mäter fisken som sedan lungt släpps tillbaka till sitt rätta element. Fisken väger helt fantastiska 2320g och 51cm lång detta är ju heeelt otroligt en svensk abborre över 2 kg hade jag aldrig kunnat drömma om 🥰

2022-10-14

Uppgifter om fångsten

Fick denna ca en halvtimme efter min drömfisk på 2kg++ så den kom lite i skymundan denna dagen men är helt klart en magisk fisk på alla sett och vis! Detta var min 3e fisk över 50cm denna dagen 😍

123

2022-09-16

Uppgifter om fångsten

Låg och kastade av en brant där betesfisken samlats när denna fisk kastade sig över mitt bete. Var ensam i båten denna gång så vart extra spännande att drilla och samtidigt sätta ihop håven. Men efter 3st tunga långrusningar kunde jag få in henne i håven. Mättes till 123.7cm och 10710gr. (121cm liggandes på rapala måttbandet utan att jag håller i) Supersize gädda nr.2 för mig

2022-09-11

Uppgifter om fångsten

Dagen efter mitt nya PB på abborre kliver denna supersize borren på.
Den tog på en shad fiskad under ett stim med betesfisk.

2022-09-10

Uppgifter om fångsten

En riktigt trög morgon på vattnet resulterade tillslut i en fisk jag bara kunnat drömma om tidigare.
Den inhalerade en free-riggad Gunki Boogie craw som om det inte fanns en morgondag.
Lyckan var total när den hamnat i håven efter en rejäl kamp och detta blev dagen då jag fick ett nytt längd-PB på abborre.

2022-09-03

2022-08-23

Uppgifter om fångsten

Fick en nätrullare på 89cm i våras så därför kändes extra skönt att få denna gös.

2022-08-21

Uppgifter om fångsten

Denna fisk fick vi i lag Team JoNi den 19 Juli i år, så vi visste att det fanns en magisk fisk i vattnet under tävlingen som va nu I helgen, Nordic river pike open, grejen va ju den att våra konkurrenter från Lycksele visste också vart vi hade tagit den ungefär, så under hela Fredagen under tävlingen så stod dom där och dunka på utan resultat... Lördagen kom och jag och team kompisen Johnny Ågran såg en lucka att hinna till området innan någon annan kom, väl på plats så kasta vi en hel hög med olika beten, swimbaits, Jerks, tailbeten tills jag lyckades hitta rätt! Scoutswim Cabaret Flash! Och som någon skulle ha sagt: SMACK I BACKEN! Stenhårt hugg över en djupkant in mot ett gräsflak på ca 2,5 m djup.
Jag och Johnny titta på varandra å sa samtidigt DET ÄR DEN!!!!!! och efter en nervös drillning låg den I håven. Det är först nu man fattar hur det är för grabbarna i bla pike fight, det bara slapp, tårarna rann, skaka i hela kroppen, skakig på rösten tills man fatta vad som hänt. Att få denna fisk på en tävling är ju helt fantastiskt! Och med denna fisk kammade vi hem segern i Nordic river pike open!

2022-08-20

Uppgifter om fångsten

I helgen tävlade vi i team Fish & Pripps i Umeå Big Perch. I tävlingen tog vi förstaplatsen och jag lyckades även vinna tävlingens längsta fisk på 51 cm. Lagets top 5 (cm): 51, 49, 46, 46, 46

Fisken på 51cm blev min första supersize och vägde in på 1770g!
Fisken tog på en gbump 10,5cm sakta hemtagen med långa pauser, längsmed en djupkant. Ett bete som jag fått av min gode vän @jensbyholm

Lite bakgrunds info är att jag strax innan drömfisken, då hade jag knäckte ett av mina favorit spön. Så jag var lite uppgiven då jag inte längre hade två spön så jag snabbt kunde byta mellan två tekniker/beten. Eftersom fisket var trögt och vi inte riktigt lyckades med våra shadteez i olika storlekar så tog jag mig tiden att välja ett annat bete. Valet föll på en gbump, i första kastet satt 51cm fisken.

Följ oss i teamet på våran nya IG📸: @fishandpripps

2022-08-17

120

2022-08-12

Hej!
Min och andras tes om att storgäddorna är mer aktiva upp mot fullmåne stämde verkligen i fredags 👍 två plussare upp varav den ena en Supersize på 120 cm!
Vi låg helt stilla med båten då jag tittar ner på sideVü och ser två stora streck som sträcker sig över hela skärmen. Jag säger till min kompis Johan som var med i båten att nu simmade det en stor fisk rakt under båten! Jag vänder mig om och lägger ut ett kast med min gamla trotjänare Bandit Shad från CWC. Spinner hem betet i mellanvattnet och 3-4 m från båten så smäller det till och tar tvärstopp! En rusning och sedan landas hon lugnt och fint. Kort sejour med vägning, mätning och foto innan hon återvände pigg till sitt rätta element😍

2022-08-10

Uppgifter om fångsten

Det kom en i år också!❤️🎉🎣
Kanske inte på det vis jag hoppats utan på abborrprylar.

Mitt Muse Black spö och Concept Z Slide rulle fick jobba hårt och självklart hade jag bara abborrhåven med.
Men denna gång gick det vägen! 121cm och 11,2kg.

Vilka fantastiska varelser!❤️🙏🏽

129

2022-08-05

Uppgifter om fångsten

Ute på jakt efter Gös och en bra träff kommer upp på lodet. Kastar mot det och då smäller det utan dess like. Efter X antal rusningar och kämpande så lyckades jag till sist få in fisken till båten och där ligger den i håven. Det skall tilläggas att jag tog den på 9cm shadteez med ett spö klassat 5-25g.

Uppgifter om fångsten

Magisk gädda som gav ett riktigt karatehugg på en pigshad 23 cm i färgen natural perch.
Simmade raskt tillbaka

Uppgifter om fångsten

Var på jakt efter supersize-gädda på plats med stor potential. När solen börjar gå ner får jag ett brutalt hugg från en fantastisk fisk.
Simmar raskt iväg efter båtbesöket.

Uppgifter om fångsten

Kul när man riktar in sig på ett specifikt område och får utdelning nästan omedelbart. Häftig fisk som tog stenhårt på en spinnfiskad pig shad 23 cm.

Uppgifter om fångsten

Roligt abborrfiske med en fin topp på 50 cm & 1600g!

2022-07-24

Uppgifter om fångsten

Åkte hemifrån klockan 01:00 för att köra ett långt göspass. Hade en galen dag med bra mängd och storlek. Toppfisken blev denna gös på 96cm som föll för en proshad 18cm ifrån Fox Rage. En av tre gösar över 90 cm dennadag

2022-07-22

Uppgifter om fångsten

Ruskväder är storgäddväder, det är sen gammalt! Regn, blåst och sista kastet med en CWC Bandit Shad i färgen Baltic herring var det som skulle till för denna vackra fisk.

2022-07-15

Uppgifter om fångsten

Tog min 1a supersize gös i hemmavattnet Åsunden. Pelagiskt spinnfiske med livescope, hittade fisken 1,5-2m under ytan och kastade 7 olika beten utan reaktion. Satte på en pigshad jr i färgen BlueHalo och det small direkt.

134

2022-07-12

Uppgifter om fångsten

En satsning mot grov gädda gav resultat, ett resultat jag inte ens hade vågat drömma om. Efter att redan fått äran att landa en 133 så trodde jag aldrig att jag skulle förbättra det. Men denna fisk bräckte det med 1 centimeter. 134cm och 14.31kg drömfisk.

2022-07-09

Uppgifter om fångsten

En kombo bestående av chatterbait och stickbait, dessa handgjorda skapelser kommer från Man Cave Baits.
Det var det vinnande konceptet under denna tröga period som varit.

Underbart att få ta del av dessa fantastiska fiskar!

2022-07-08

Uppgifter om fångsten

Ute på en liten dagstur på 3 timmar.
Fick ett 20-tal innan jag tänkte åka hem.
Tänkte att ett kast på ett bättre eko hinner jag och sedär !
Hangös på 91cm drygt.
8.150 g fångad med active target och spinnfiske.
Åkte till kompisarna i båten bredvid och vägde och mätte fisken.

120

2022-07-01

Uppgifter om fångsten

Var ute o vertikalade efter gös när den hälsade på
Togs på ca 6m djup nära ett betesstim

OBS har ingen bild på mätning då jag var själv

2022-06-27

Uppgifter om fångsten

Grymt varmt väder i flera dagar gjorde att jag struntade i skönhetssömnen och var ute på sjön vid soluppgången. Helt stilla.
Närmade mig ett område som vi fått fin fisk på tidigare. Såg att betesfisk rörde till ytan en aning och bestämde mig för att prova popper. Kul om det kommer igång på det, tänkte jag...
Och som det gjorde! Efter ett par tomkast började jakten! Underbart att se ryggfenor närma sig och veta att det kan explodera när som helst. Jag hade spänt upp håven i båtkanten, så jag lade i fiskar allt eftersom: flera på 40 cm, 43 cm, 44 cm. Stod och hånflinade av ultimat glädje! Dylika stunder upplever man sällan!
Och så plumsade det till över poppern... Vatten stänkte och spöet böjdes. "Den här är lite bättre", tänkte jag, när jag började drilla fisken. Eftersom håven var fullt upptagen med att agera sump, fick det bära eller brista. När jag väl fick in fisken till båtkanten, lyfte jag helt sonika in den med ett grepp om 0.45 tafsen. Då och där såg jag att den var rejält stor! Snabb mätning visade dryga 50.
Jag fick ett gäng till fiskar på min nu slitna popper, sedan lugnade det ner sig. Jag satte mig ned, tog en kopp kaffe, bytte snus och bara ... satt...
Vid närmare koll av den stora visade det sig att den var mellan 53 och 54 centimeter och vägde drygt 1700 gram. Ja, sedan tackade jag firren för påhälsning, vi sade adjö till varandra och den simmade tillbaka.