Anmälda fiskar, Supersize

Visar 76 - 100 av 1 397

Uppgifter om fångsten

Hade tid för en eftermiddagstur efter långt uppehåll med abborrfiske p.g.a. annat fiske. Det var så gött o komma ut och jag prickade helt rätt. Efter tre första kasten låg redan en 44a, 45a och 46a i håven. Blev flera 40+fiskar under eftermiddagen med en riktigt fin trio i topp på 49, 50 och 52cm. Intensivt, roligt och alldeles umderbart!

2022-06-16

2022-06-16

Uppgifter om fångsten

Jag körde natt fiske efter gös och jag hade börjat runt midnatt.
Det var bra fiske med många fina individer runt 80cm.
Men runt 04:00 så ville dom inte riktigt längre dom följde mest efter och bara tittade på betet.
Men när klockan hade en bit efter 05:15 så började jag hitta ett par riktigt fina ekon.
Så kastade jag och fick inga bra träffar först och ingen reaktion men tillslut så fick jag en bra träff och då vände sig fisken om och boom tvärstopp i spöt.
Kände redan då att det var något stort men trodde inte att den skulle vara så stor som den var.
Adrenalinet tog ett tag att lägga sig efter den fisken.
Sen var det bara att fortsätta fiska för nu är dom på hugget.

30 minuter senare baam så kom en till bjässe upp 92cm 7680g och jag kunde inte göra något annat än att skratta.
Jag fiskade vidare och tänkte det kan inte bli bättre än så här.
Så efter typ en timme så tar det tvärstopp i spöt igen och jag sitter i kajaken och tänker detta kan inte vara sant en 90cm 5840g.

Detta var mina första gösar över 90cm och alla tre på ett och samma pass.
Det känns som en dröm kom till verkligheten.

2022-06-14

Uppgifter om fångsten

En ganska trög morgon med lite aktivitet på fisken gjorde att jag än en gång fick ta till ett sakta fiske med kräft och mask imitationer. Detta gav utdelning och jag fick min tredje supersizeborre på kort tid. Denna månaden har fiskegudarna verkligen varit på min sida.

2022-06-06

Uppgifter om fångsten

En helt fantastisk helg i goda vänners lag resulterade i ett helt fantastiskt fiske där jag landade två stycken supersize borrar samma dag.
Metoden var sakta hemtagning av kräft och mask imitationer.

2022-06-06

Uppgifter om fångsten

Metoden var sakta hemtagning av kräft och mask imitationer.

99,00

2022-06-05

#Super size#

Jag gjorde det för ett exakt ett är sen på dagen och jag gör det igen. Den 5 juni 2021 fick jag mitt pb på gös på 8,9kg och 93cm. Då högg gösen på en piggshad nano på färgen arkensas shiner. Idag sker det hela i repris men nu är fisken en aningen större. Idag söndagen den 5 juni fick jag kliva över 9kg sträcket. 9,66kg och 99cm landade denna skönhet på. Den var sugen på en pigg shad nano i arkensas shiner färg så då fick den det. Jag är lycklig och tacksam att jag fick uppleva detta ännu en gång och den här gången med bästa Per Söderbäck . Tack för hjälpen @per S. Att du höll dig lugn i situationen och hjälpte mig att håvs in denna best. Nu är målet att kliva över 100cm sträcket 🤗🥰

2022-06-04

Uppgifter om fångsten

En helt perfekt dag för gös fiske med CWC Juniors så small det till i spöt och denna praktgös högg på 🙂 96cm och 8.9kg
Tog tyvärr ej bild på mätbrädan 🙁

2022-06-04

Uppgifter om fångsten

Ni vet när man är påväg till en ny sjö där man inte riktigt har sett eller hört nånting om, just så är fallet. Vi rampar i båten o beger oss ut till första ”spottet” som inte ger oss någonting förutom ett moln utav betesfisk. Vidare till nästa, dröjde inte långt innan polaren drar på en fin gös, 6,6kg fördelat på 86cm. Vi forsätter och ser ett par fina fina ekon. PANG medans hans gös ligger i håven så krokar jag på en fin gös. 6,7kg fördelat på hela 92cm WOW. Men dagen slutade inte där utan ett par fiskar till kom upp och hela göspremiären slutade med dessa TOP fiskar

Göspremiär😎

6,7kg 92cm
6,7kg 86cm
6,6kg 86cm
5+ kg 80+ cm

2022-05-29

2022-05-22

Uppgifter om fångsten

Under kayakstore.se konkurrence kayakstoretour manglede jeg kun den sidste gedde for at vinde konkurrencen.
Men pludselig dukker der et stort ekko op 1 meter under overfladen. Som jeg godt havde luret var en sandart der stod og tog lidt sol. Så kastede den helt nye luckie14 fra high5lures ud bagved den og trak den hurtigt forbi den. Hvor efter et slag med halen. Var den sandart helt oppe bag agnen og den huggede 1 meter foran kajakken. Og efter en hurtig fight kom den i nettet. Hvor jeg til min store glæde kunne se min nye pr på 91cm og 7.5 kilo. Ligge i nettet og slappe af igen

125

2022-05-21

Uppgifter om fångsten

Under vårens upplaga av tävlingen Gäddfighten så fick jag lyckan att dra ett nytt PB på Gädda. En välkonditionerad madam på 13,21kg och 125 cm. Denna tog på en McMio Guldgösen.

121

2022-05-21

Uppgifter om fångsten

Under tävlingen Gäddfighten drog jag vid 11 tiden en gädda på 117cm 10780gram, och efter en längre förflyttning smäller det till igen och kan inte tro mina ögon när den gäddan blir nytt PB på 121cm 10810gram! =) Vi plockade hem segern med besked."Team ArcticPike"

121

2022-05-07

Hej
Detta va på tävlingen Skeppas pike challengs i östergötland med ca 90 startade team
Vi gjorde rek fiske på söndagen innan tävlingen näst kommande lördag
Vi hittade då ett område som höll stor fisk å hoppades att dom skulle vara kvar i området tills tävlingsdagen
När vi började fiska insåg vi att det stod fisk kvar i området
vi fyllde kortet fort med en 100 fisk i topp
vi i teamet sa till varandra att vi måste ligga kvar o nötta
då kom hugget sten hårt mothugg o det va stumt o ja sa att denna är en bättre fisk.
sedan drillar ja den sakta längst med botten då det endast va 2 meter djup.
när den va vid båten så bara lyfte ja upp den till håven då blev det liv i luckan.
vi förstår nu att vi ligger bra till i tävlingen med 121.100.96.95.93
vi fortsätter att nötta på stället då nästa 100 cm gädda hugger o landas inom några minuter.
vi vinner tävlingen totalt på 512 cm samt längsta fisk
detta va också nytt PB samt att vi insåg hur viktig denna 121 va för oss efter tävlingens slut.
utan denna 121 cm gädda hade vi blivit på 3 plats

MVH Sören

2022-05-01

Uppgifter om fångsten

Premiärtur för i år med min fiskekompis Jonas. Helt galet fiske fick vi uppleva med ett gäng stora fiskar lyckades vi lura upp. Med denna kanon fisk på 1600g 51cm. Det får man väl ändå kalla för en lyckad båtpremiär🎣🎣

126

2022-04-27

Uppgifter om fångsten

Strax efter en sargad hane slog det på en relativt slank hona på 14,03 kg men lite över 126cm lång. Nytt PB i längd.

Vittne: Joakim Vård

93,5

2022-04-26

Uppgifter om fångsten

Nytt PB på gös - 10,20kg och 93,5cm. Fiskade tillsammans med superguiden Peter Törnqvist och Manuel Fyrestam. Fisket var inte helt lätt där man fick jobba hårt för varje gös.
Storgösen högg stenhårt på min Scout Shad 20 riggad med en 10 gr skalle i färgen Hot Smelt, som under dagarna levererade flertalet mycket fina gösar Fisken kom i slutet av dagen, precis innan vi planerat packa ihop. Att kämpa in i det sista är verkligen något att rekommendera. Så otroligt kul och det blev ett rejält kramkalas så snart fisken var landad samt efter att hon simmat tillbaka!

2022-04-24

Uppgifter om fångsten

När den där dagen man aldrig tror skall hända faktiskt händer, det är lite så det känns.
Efter en handfull fiskepass under våren i detta vattnet med endast en liten abborre landad så började det kännas ganska hopplöst, men skam den som ger tänkte jag och min kompis Elias Zachariassen.

Det går drygt 2 timmar utan någon kontakt för mig men helt plötsligt tar det tvärstopp precis när jag ska lyfta upp jiggen från botten och man känner direkt att detta är en bättre fisk.
Elias springer iväg för att hämta håven och jag försöker få in fisken närmre, den kommer upp i ytan ett par meter ut och vi båda är i chock när vi ser den.
Håvningen går ganska smärtfritt och jag skriker ut "Henke Larsson" när den väl ligger i håven, vilket blivit lite av en grej efter Snokens highlight från Pike fight haha.

Jag lyfter upp fisken ur håven och säger till Elias att detta är ett PB så det sjunger om det, kort därefter kan vi konstatera att den väger hela 2410 gram.

Vi tar ett par bilder och släpper därefter i fisken igen, helt magisk känsla.

(vattentemperatur är uppskattning/gissning)

2022-04-18

90cm 7kg
Tagen på en svart V-tail ifrån swingbaits

2022-04-17

91cm , 8.67kg
Tagen pelagiskt på en svart V-tail ifrån swingbaits

2022-04-15

Uppgifter om fångsten

Abborre landad i Löddeå på fluga och flugspö i klass 6.
Tagen på olivgrön wolly bugger #10.
Längd: 50 cm
Vikten: 2100 gram.
Catch and Release.

2022-04-05

Uppgifter om fångsten

Ett kvällspass som lönade sig.
Såg ett riktigt stort eko ca 25 m framför båten smög mig fram och släppte jiggen, gösen ville inte så jag gjorde ett nytt försök och då bara small det till i spöt.
Efter en del rysningar och stånkande så låg hon i håven.
Glädjen var total och suget efter en ännu större blev större än någonsin.
Efter vikt, längd och några foton tagna fick gösen simma tillbaka ner i sjön 👊